Değerli mesai arkadaşlarım,
Sendikamız kurulduğu günden bu yana, havacılık tazminatı konusunda haklı mücadelemizi kararlılıkla sürdürüyoruz. Bu mücadele sadece bir mali hak talebi değildir; yıllardır havalimanlarında, gece gündüz demeden görev yapan meteoroloji personelinin emeğinin, sorumluluğunun ve sistem içindeki hak ettiği yerin tanınması mücadelesidir.
Hepimizin bildiği gibi; havacılık meteorolojisi hizmetleri, ICAO standartları doğrultusunda sivil havacılığın ve hava seyrüsefer sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır. Bir uçağın güvenli kalkışı, seyri ve inişi için verilen meteorolojik hizmetler doğrudan operasyonel emniyet zincirinin içerisindedir.
Bu nedenle, seyrüsefer hizmetleriyle bağlantılı diğer kurum personeline sağlanan tazminat ve primlerle kıyaslandığında havacılık ödemelerimizin son derece düşük bir seviyede kaldığını ve bunun ciddi bir adaletsizlik oluşturduğunu ifade ediyor, aynı sistemin ayrılmaz bir parçası olan meteoroloji personeline de bu hakların adil şekilde yansıtılması gerektiğini savunuyoruz.
Bu süreçte Mühendis Tek-Sen Büro olarak; Genel Başkanımız Tanju Kandaz, yönetim kurulu üyelerimiz ve çalışma grubu arkadaşlarımızla birlikte konunun takipçisi olmaya devam ediyoruz. Ben de MGM bünyesinde görev yapan bir meslektaşınız olarak, yaşadığımız mağduriyeti ve haklı talebimizi doğrudan ilgili makamlara anlatabilmek için elimden gelen gayreti göstermeye çalışıyorum.
Bu kapsamda;
Havacılık tazminatı ve primler konusundaki haklı talebimizi ilgili tüm karar vericilere ve yetkili makamlara düzenli olarak iletmeye devam ediyor, sürecin doğru şekilde ilerlemesi ve en üst düzeyde değerlendirilmesi adına milletvekillerimiz ve ilgili yöneticilerle sürekli temas kurarak konunun önemini bizzat aktarıyorum.
Bu doğrultuda geçtiğimiz günlerde Giresun AK Parti Milletvekilimiz Sayın Nazım Elmas’ı makamında ziyaret ederek havacılık tazminatı dosyamızı kendisine sundum. Sayın Vekil tarafından dosyamızın Bakanımızın danışmanına iletildiği bilgisi paylaşıldı. Görüşme sırasında süreç hakkında tekrar bilgi alındı ve Bakanlık tarafındaki yoğunluk nedeniyle dosyanın henüz değerlendirilemediği, uygun bir zamanda Sayın Bakan’a arz edileceği ifade edildi.
Yine bu süreçte Muş Milletvekilimiz ve Çevre Komisyonu Üyesi Sayın Mehmet Emin Şimşek ile de bir görüşme gerçekleştirdim. Kendilerine de havacılık tazminatı konusundaki talebimizi detaylı şekilde aktardım. Kendileri konuyu takip edeceklerini, gerekli görüşmeleri yapacaklarını ve sürece destek olacaklarını ifade ettiler.
Ben bu süreci bireysel değil, tüm meteoroloji camiasının ortak meselesi olarak görüyorum. Bu nedenle ilgili tüm siyasi ve idari kanallarla temaslarımızı kararlılıkla sürdürüyorum ve sürecin takipçisi olmaya devam edeceğim.
Burada özellikle ifade etmek isterim ki; bu mücadele ne bir kişinin ne de bir grubun mücadelesidir. Bu, MGM çatısı altında görev yapan tüm meteoroloji personelinin ortak hakkı ve ortak meselesidir.
Biliyorum ki hepimizin farklı düşünceleri, farklı beklentileri olabilir. Ancak konu emeğimiz ve yıllardır devam eden bir adaletsizliğin giderilmesi olduğunda ortak bir noktada buluşmamız gerekiyor.
Bugün bizlere düşen görev; haklı olduğumuz bu konuda birlik olmak, sesimizi daha güçlü duyurmak ve bu süreci birlikte sahiplenmektir.
Özellikle bugüne kadar sendikamıza destek veren tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Ancak henüz sendikal mücadeleye dahil olmamış, bu süreci uzaktan takip eden meslektaşlarıma da bir çağrıda bulunmak istiyorum:
Bu mücadele hepimizin mücadelesidir. Bugün bir arkadaşımızın attığı adım, yarın hepimizin kazanımı olacaktır. Gücümüz, aynı hedef etrafında ne kadar güçlü şekilde birleştiğimizle doğru orantılıdır.
Özellikle bizlere göstereceğiniz destek ve teveccüh ile, kurumumuz adına sendikal yetkiyi elde ettiğimiz gün sesimizin çok daha güçlü çıkacağı ve taleplerimizin çok daha hızlı karşılık bulacağı da açıktır.
Bu nedenle birlik oldukça, birlikte hareket ettikçe ve aynı hedefe odaklandıkça bu sürecin sonuç alma ihtimali çok daha güçlü hale gelecektir.
Dağınık sesler duyulmayabilir; ancak aynı hedef için birleşen büyük bir topluluğun sesi elbet bir gün karşılık bulacaktır.
Saygılarımla,
Soner Parlak
Mühendis Tek-Sen Büro Yönetim Kurulu Üyesi/ Genel Başkan Yardımcısı

























